Kent mirası ve Küçük Prens'teki tilki

PiKe

Member
Şununla ilgili şey yazarın merdivenleri Küçük Prens Bu bir hikaye değil. Ebedi ve kapalı mekan iddiası taşıyan mermer sütunlar arasında, Roveran GeçidiHala salgının sona ermesinden bu yana olduğu gibi vuruyor ve kısıtlamaları, senaryoyu (en azından bir süreliğine) geride bırakmamızı sağlıyor. koşuşturma, yoksulluk ve turizmBuenos Aires şehir merkezinin kalbi olan 500 adresindeki Avenida Mayo'da.


Orada, 1930'larda o kitabın yazarı Antoine de Saint-Exupéry'yi, Ulusal Hava Şirketi'ndeki mektupları aramak için merdivenlerden yukarı koşan ve onları tek kanatlı uçağıyla Güney'e götüren Antoine de Saint-Exupéry'yi hatırlayabilirsiniz.


Roveran Geçidi. 2019'dan bir kartpostal. Fotoğraf: Luciano Thieberger

Roverano, Buenos Aires şehrinin şehir merkezine dönüştüğü yıllarda tasarlandı. metropol ve aynı zamanda bize bunun bir kısmını da hatırlatabilir. Ángel ve Pascual Roverano kardeşler 1878 Victoria'da (bugünkü Yrigoyen) kiralık bir bina. On yıl sonra Avenida de Mayo'yu inşa etmeye ve binaları yıkmak için kamulaştırmaya başladıklarında 135 m2'den vazgeçip kiracılarından tazminat talep ettiler. 1912'de mimar Eugenio Gantner mekanı yeniden tasarladı: bodrum katı (A metrosunun hâlâ “gizli” bir girişini bünyesinde barındırıyordu), 7 kat ve neoklasik bir cephe. Paris tipi, eski arka plan için, yani mevcut Cadde için. Ve altı yıl sonra açılışını yaptılar.


Buenos Aires mahallelerinin de efsaneleri var. İçinde Ağız olanları aşmak Caminito ve Bombonera. Brown'un Wenceslao Villafañe ve Benito Pérez Galdós'la kesiştiği noktada küçük bir prenses kalesi havasında bir bina var. Ancak şu şekilde bilinir: “hayalet kule”.


Bu takma adı açıklayan efsanenin en popüler versiyonlarından biri, Buenos Aires Eyaleti, Rauch'tan bir çiftlik sahibi olan sahibi María Luisa Auvert Arnaud'un, kendisini İspanya'da süslemek için halüsinojenik mantarlar ve goblinler içeren bitkiler satın aldığını söyleyen versiyondur. o kadar zararlı ki tarlaya geri döndü. Ressam Clementina daha sonra onların kiracısı oldu ve goblinler onları kendilerini öldürmeye zorladı. Ama sanatçının ruhu orada sıkışıp kalmıştı, başıboş dolaşıyordu…


Boca kalesi.  Bir hayalet hikayesiyle.  Fotoğraf: Luciano Thieberger, arşiv
Boca kalesi. Bir hayalet hikayesiyle. Fotoğraf: Luciano Thieberger, arşiv

Gerçek çok daha ilginç. Bina Galiçyalı mimarın simgesidir Guillermo Alvarez, modernizmin öncüsü Başkentte. Auvert Arnaud, Buenos Aires'teki evinin ataları gibi Katalan etkileri taşımasını istedi. Bu nedenle çiçekler, kıvrımlar ve siperlerden oluşan dekorasyon, Barselona'daki Sagrada Familia kilisesinin yaratıcısı Antonio Gaudí'nin önderlik ettiği hareketin uzaktan yankılarını taşıyor.


Anılar arasında yapacağınız birkaç yolculuk, ne kadar önemsiz görünürse görünsün, sizi her zaman uyandırır. Karanlık olduğunda ışık tutmaya yardımcı olurlar ve rahatlatıcı olabilirler.


Roverano'nun yanından geçtiğimde genellikle şu alıntıları da aklıma getiririm: Küçük Prens bu ona daha iyi bakmamı sağlıyor. “Yüz bine benzeyen bir tilkiden başka bir şey değildi. Ancak Onu arkadaşım yaptım ve o artık dünyada eşsiz”. Tüm şehirlere ve onların mirasına kolaylıkla uygulanabilecek bir fikir. Çünkü bilmediğin şeyi sevemezsin. Ve daha az, onunla ilgilen.